4 dec. 2008

Despre foto-reportaj

O paradă! Subiecte multe, variate şi de obicei deschise la fotografie.

La o paradă faci mai multe feluri de fotografii: începi cu imagini de ansamblu, câteva fotografii urbane şi termini cu portrete şi detalii. În fapt eşti un foto-reporter! Vrei să prinzi sufletul paradei şi să-l transmiţi şi celorlalţi prin intermediul fotografiilor tale.

Voi da un exemplu negativ de această dată, o serie de imagini făcute de lusio lusio, de pe galeriafoto.

Părerea mea este că toate imaginile sunt slabe şi nu ne arată într-o manieră frumoasă, elegantă şi curată ceea ce s-a întâmplat acolo. De ce? Pentru că oamenilor le cresc crengi din cap, cablurile sunt peste tot în partea superioară, regula treimilor şi punctele de aur au fost total neglijate, cromatica este banală, expunerea este departe de o redare corectă a culorilor şi luminii, momentele prinse nu sunt deloc captivante. Majoritatea imaginilor sunt luate din spatele personajelor sau din semi-profil, feţe sunt în mare parte schimonosite şi exemplele pot continua.

Îmi pare rău lusio că îţi folosesc imaginile ca exemplu negativ, dar aşa nu este bine!

Eu voi pune un comentariu la această serie a ta, comentariu prin care te voi anunţa că am scris acest text. Te rog nu mi-o lua în nume de rău şi te rog să citeşti cele două cursuri despre foto-reportaj.

În acelaşi timp nu sunt de acord nici nu acele comentarii pozitive adresate autorului. Spun asta pentru că imaginile sunt slabe, iar lauda în acest caz te cam face să te complaci în situaţie şi să nu încerci ceva mai bun pe viitor.


P.S. Am schimbat textul iniţial deoarece nu era deloc constructiv şi imi cer scuze pentru pentru cele spuse anterior autorului imaginilor folosite drept exemplu.

9 comentarii:

AndreiN spunea...

Intr-adevar fotografiile sunt proaste, dar asta nu inseamna ca nu ar fi putea deveni mai bun.

Trebuie doar sa urmareasca acest blog de unde are numai de invatat!

Numai de bine,
Andrei

Anonim spunea...

Este si acesta un mod de a invata ... in loc sa ti se arate ce trebuie sa faci, ti se spune ce NU trebuie facut.
Felicitari!
Mult succes in continuare ..

Munteanu Cătălin spunea...

Da, de aceea şi scriu aici. Să afle lumea cum poate face fotografii mai bune.

Mulţumesc de comentarii şi păreri şi vă mai aştept.

Anonim spunea...

Daca lusio e destept, va lua critica ta ca cea mai buna lectie, si va incerca sa iti urmeze sfaturile.

In afara de foto 8 (cu cei 2 copii), care e OK, nu mirifica, restul fotografiile sunt efectiv dezastre totale!
Ideea e buna, da, dar atat!

sorry lusio, comentariile astea nu iti pot face decat bine.

Am aprecia daca ai lasa un multumesc pe blogul ce ti-a fost dedicat ;)
Daca te faci ca "ploo" o sa ne dam seama cat ai invatat din chestia asta.

Ana Maria spunea...

Ai mare dreptate cu acest articol. Nu sunt o fotografa foarte buna dar cred eu ca nu sunt penibila, ceea ce nu pot spune de multi altii care isi posteaza poze pe tot felul de site-uri pretentioase. Pe photomagazine.ro la sectiunile Animale, Portrete, Nuduri si mai ales la Diverse e jale mare!

Ana Maria spunea...

Am uitat sa zic ceva: daca vrei poti sa iei poze ca exemplu negativ sau pozitiv de la mine. M-ar ajuta si pe mine sa vad ce parere au altii despre fotografiile mele!

Munteanu Cătălin spunea...

Oliviera mie nu-mi place nici aceea. Sunt prea multe elemente care distrag atenţia. Chiar nu-mi pare nimic reuşit din acea serie.

Ana sunt de acord cu tine, apar foarte multe poze proste şi din păcate nu reacţionăm la această invazie de rateuri. Eu m-aş lua de multă lume, dar nu vreau să fiu mai mult decât înjurat. Nu spun că eu fac poze fără cusur, nici pe departe, dar aşa rateuri nu fac! Iar dacă le fac, le şterg, nu le pun pe net.

O să mă uit prin galeria ta şi o să aduc în discuţie pe acest blog pozele slabe. Dar tu ai multe reuşite oricum, iar balanţa înclină spre frumos, nu spre aberaţii artistice.

Vă mulţumesc de comentarii şi le aştept şi pe viitor, fără ele nu aş putea continua.

fotoincepator spunea...

Este o buna lectie despre autocenzura, mai ales pentru noi, incepatorii.

Mariusmars spunea...

Eu nu cred ca lusio este cel care trebuie "tras de urechi", ci cei care l-au laudat. Cand a pus fotografiile acolo nu stia daca sunt bune sau proaste.