22 ian. 2009

Adevăratele lecţii de fotografie


Am tot văzut diferite anunţuri în legătură cu ateliere şi cursuri de fotografie în ultimul timp. Este îmbucurător că tot mai multă lume vrea să ne înveţe (cu toate că scopul principal este de a produce bani cred eu).

Ţin şi eu un atelier de fotografie în Ploieşti. Credeam că este destul de bun, dar am citit acum (22 ianuarie 2008, orele 00:16 min) un astfel de anunţ şi declar că al meu atelier şi aceste cursuri de pe acest blog sunt banale şi destul de modice ca valoare şi conţinut.

Dar dacă ne raportăm la preţ nu sunt nici ale mele aşa triste. Atelierul de care spuneam, voi pune link la final, costa 300 de ron şi ţine 4-6 ore. Atelierul meu costă 350 de ron şi are aprox 25 de cursuri de câte 2 ore, plus ture foto şi expoziţii (în funcţie de cursanţi). Deci, atâta dai, atâta face (de la anu' mă gândesc totuşi şă-l scumpesc şi eu, dar nu sunt sigur). Blogul este cu acces limitat, dar gratuit.

Concluzie!!!

Dacă vreţi cu adevărat să învăţaţi fotografie duceţi-vă la astfel de cursuri, nu veniţi la mine că rămâneţi mediocri ca şi mine. Serios vorbesc!

În acelaşi timp dacă nu ştiţi mai mult decât cunoştinţele de bază nu aveţi ce căuta acolo, că nu pricepeţi nimic. Nici eu nu cred că pricep mai mult de jumătate. Altfel spus, întâi treceţi pe la mine, faceţi-vă baza, după care pentru perfecţionare treceţi pe la artişti adevăraţi, nu vă pierdeţi vremea cu pseudo-artişti ca mine.

Alin Popescu

Narcis Virgiliu

Merită să vă uitaţi la tot ce este pe aceste site-uri.

Sunt e x c e l e n t e !


p.s. În continuare nu creşte numărul de vizite pe acest blog, deci nici interesul nu este mare, cu câteva excepţii care se cunosc, aşa că nu voi posta prea des în perioada următoare. Probabil am o perioadă depresivă ca fotograf.

8 comentarii:

nando spunea...

Poate tu ai pus mult drag si inafara de bani te-ai gandit sa invete si altii despre fotografie. Nu trebuie sa te condamni pentru asta. Sa pui suflet sau sa-ti arati omenia nu e un lucru rau.

Anonim spunea...

Nu a zis nimeni ca nu sunt altii mai buni. Mie imi place aici si daca tu continui, si eu continui...

piticu spunea...

nr de accesari nu o sa creasca daca stai de pomana, fara sa faci reclama si, mai ales, daca o sa continui sa ti blogu privat

Munteanu Cătălin spunea...

Bineînţeles că voi continua, dar blogul tot privat rămâne. Vreau activitate de la cei care au cerut acces. Majoritatea au spus că vor aceste cursuri, aşa că le vreau părerea.

Nu mă condamn nando, doar dau un sfat.

Ana Maria spunea...

Hello! Ar fi bine sa iesi repede din criza asta ca nu iti aduce nimic bun. Toata lumea cred ca stie despre ce sunt cursurile tale si pentru ce nivel. Acum e poate o pauza de comentarii sau activitate pentru ca a fost vacanta, acum e sesiune (daca nu ai uitat multi sunt inca studenti si acum e o lunga si grea perioada de sesiune).
Sunt si eu de acord cu piticu la faza cu blogul privat, in sensul ca nu ai avea cum sa il faci foarte popular mai ales ca poate eu sau altii nu au timp mereu sa le zica prietenilor : mai vezi ca stiu eu un blog misto unde te invata multe dar vezi ca tre sa ceri permisiune sa intri pe el. Inteleg ca tu ai vrea sa stii cu cine ai de-a face pe blogul tau si vrei seriozitate dar mi se pare ca ai facut pasul asta de a-l face privat prea repede.
Si in legatura cu parerile noastre: esti un pic stresant, stii bine ca astia care il vizitam si comentam mereu avem o parere buna ca altfel nu l-am mai vizita! e logic
Nu vreau sa te superi pe mine pentru comentariul asta. Un sfat de la un doctor: relaxeaza-te, da-ti timp, ia o pauza daca asa simti dar revino cu forte noi!
Cat despre ideea cu temele: excelenta! imi pare rau ca l-am ratat pe primul, dar am fost plecata.

Munteanu Cătălin spunea...

Nu am de ce să mă supăr Ana.

Totuşi observ că nu prea s-a înţeles ce am vrut eu să spun. Spui ceva de o criză (a mea), eu nu am zis nimic de genul ăsta şi nici nu am aşa ceva.

Nu cred că am spus că ţin cursuri proaste, am spus că sunt modice şi aşa cred că sunt. Mai am până ajung să ţin cursuri cu adevărat bune. Întâi să fiu eu fotograf cu adevărat bun!

În acelaşi timp am făcut şi o comparaţie de preţ: 300 ron pentru 4-6 ore versus 350 de ron pentru 25 de şedinţe foto a câte 2 ore (în care se vorbeşte despre tehnica şi arta fotografică, se fac poze în studio, concursuri etc) plus expoziţii şi excursii foto incluse. Cred că este mult mai avantajos cursul meu, mai ales pentru începători.

Da, este stresant să vă bat la cap cu aceste comentarii, dar! Eu nu scriu pentru mine cursurile şi dacă nu vă ştiu părerea nu ştiu ce şi cum să scriu, de aici toată această cerere de comentarii.

De continuat voi continua şi cu acest blog, şi cu atelierul pe care îl ţin, şi cu făcutul pozelor.

Deci, unde e criza?

dangabrielus spunea...

Pai nu cred ca e vreo criza ... este doar un moment prost, nu? nu stiu dar mie imi sunt de folos chestiile pe care le invat de aici (blog) dar si de la curs. Clar ca e mult mai ok cursul decat blogul pentru ca acolo ne vedem si vedem :)
toate cele bune!

SMihai spunea...

Parerea mea despre cursul tau este ca deschide cursantului o poarta catre lumea fotografiei. Este excelent in special pt elevi si studenti, dar si pentru orice persoana care vrea sa aiba un prim contact cu fotografia. Multi dintre cursanti se vor opri probabil aici, altii vor avansa si dc nu vor ajunge sa intreaca profesorul, iar daca vor reusii sa il intreaca mai mult ca sigur profesorul va fi satisfacut.

Ca pret nu pot sa zic ca e mare
Blogul este privat....eu il vad ca un minus; motivele s-au mai spus